FIWE Wonderland już za nami. Zobacz jak było: Czytaj więcej

Największe treningowe mity – jak ćwiczyć, by nie tracić czasu?

Tagi: , , , ,

Kupiłeś już strój na siłownię, zaopatrzyłeś się w butelkę z elektrolitami, ręcznik i masz w sobie wiele motywacji przydatnej do realizacji sportowego celu. Ale czy pamiętasz o wiedzy, którą powinieneś posiadać zanim rozpoczniesz ćwiczenia? Sprawdź największe treningowe mity, z którymi możesz się spotkać!

Do wypracowania świetnej sylwetki sama dobra wola nie wystarczy. Rozpoczęcie przygody ze sportem powinno być poprzedzone dogłębną analizą tematu przede wszystkim, by nie narazić się na kontuzje. One mogą nieść ze sobą konsekwencje na lata!

Ćwiczenia powinny być też efektywne. Im szybciej zobaczy się ich rezultaty, tym bardziej jest się zmotywowanym do walki o upragnioną sylwetkę. Warto więc wyprostować największe treningowe mity, by przystąpić do walki o formę z kompletem niezbędnych informacji.

Największe treningowe mity

Najlepszy sposób na płaski brzuch? Brzuszki!

To jeden z największych treningowych mitów stulecia! Praca nad mięśniami jednej konkretnej partii ciała jest pracą nad rozwinięciem mięśnia, a nie nad spaleniem zbędnej tkanki tłuszczowej. Nic nam po robieniu kilkuset brzuszków dziennie, jeśli jednocześnie nie postawimy na trening cardio, który pozwoli na spalenie niepożądanego tłuszczu. Samo robienie brzuszków owszem rozwinie mięśnie i je rozbuduje, jednak mimo włożonego wysiłku nie będą one widoczne.

Maszyny sposobem na wszystko

Wydaje się, że wystarczy wejść na siłownię, upatrzyć sobie maszynę, która pozwala na przykład na rozbudowanie pleców i voila! Ćwiczy się samo. Jeśli jest się nowicjuszem, który o treningu nie ma za dużej wiedzy, warto skorzystać z wiedzy i umiejętności trenera personalnego choćby przez kilka godzin. Dlaczego? Bo nawet jeżeli dana maszyna na siłowni ma pomóc nam popracować nad problematyczną partią, to na organizm człowieka należy patrzeć holistycznie. Do działania jednego mięśnia jest potrzebne kilka kolejnych. Można mieć najsilniejsze ramiona, ale jeśli plecy nie są przygotowane na dźwiganie ciężarów, to kontuzja przy podnoszeniu sztang pojawi się jak na zawołanie.

Powtarzanie ćwiczeń kluczem do sukcesu

Owszem, efekty ćwiczeń można zobaczyć głównie dzięki systematycznym ćwiczeniom. Nie chodzi jednak o to, by były one całe czas takie same! Organizm ma to do siebie, że przyzwyczaja się do wykonywanej pracy. Dlatego tak ważna jest zarówno zmiana intensywności i ciężaru, jak również generalnie metod treningowych. To pozwoli na optymalizację efektów i szybszy progres.

największe treningowe mity

Przerwa w treningach zamienia mięśnie w tłuszcz

Działa to podobnie jak próba zmiany diamentu w złoto. Po prostu się nie da. Mniej ćwiczeń równa się mniejszej objętości mięśni. Jeśli natomiast zwiększy się przyjmowanie węglowodanów, a energia z nich płynąca nie będzie odpowiednio wydatkowana, to tak – po jakimś czasie zmieni się w tłuszcz. Najszybszą drogą do otyłości jest więc odstawienie ćwiczeń i postawienie w diecie na przetworzone produkty.

Chcesz spalić kalorie? Ćwicz co najmniej 30 minut

Każda aktywność fizyczna już od pierwszej minuty jej wdrożenia spala kalorie. Na pierwszy ogień idą węglowodany, co doprowadza do wypracowania deficytu, a dopiero później tkanka tłuszczowa.

Trenuj pod okiem specjalisty

Trening jest jedną z najlepszych alternatyw, jeśli chodzi o poprawę sprawności fizycznej. Dzięki niemu można nie tylko osiągnąć zgrabną, wysportowaną sylwetkę, ale również polepszyć nastrój dzięki sporej dawce endorfin, która powiązana jest z wysiłkiem.

Jednocześnie ćwiczenia mogą być otwartą drogą do kontuzji. Jeśli więc dopiero zaczyna się przygodę z siłownią, warto skorzystać z podpowiedzi, które dają pracujący tam trenerzy. Z biegiem czasu wiedza będzie większa i samodzielność wśród hantli i sztang urośnie.

Więcej na temat mitów dotyczących budowania sylwetki dowiesz się na FIWE Fitness Trade Show podczas konferencji FIWE Fit & Cardio. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku!

FIWE Fitness Trade Show

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Podstawowe zasady treningu siłowego. Co zrobić, by ćwiczyć efektywnie?

FIWE Fitness Trade Show Team

Fiwe 2021
10 - 12.09.2021 r.
Warszawa
expo XXI

do targów pozostało:

PATRONI MEDIALNI