fiwe 2020
7. EDYCJA
18 -20.09.2020 r.

Warszawa Expo xxi

Jak stworzyć dochodowy klub fitness? Praktyczne porady

Tagi: , , , , ,

Planujesz założyć własną siłownię, ale zastanawiasz się, od czego zacząć? Pytanie jak stworzyć dochodowy klub fitness spędza ci sen z powiek? Sprawdź kilka podstawowych kwestii, o których powinieneś pamiętać.

Żyjemy w świecie, w którym nie ma czasu na nic. Dlatego właśnie usługi, z których się korzysta, powinny być kompleksowe, dopasowane do wymagań współczesności oraz jak najbardziej atrakcyjne na wciąż rozwijających się i konkurencyjnych rynkach. Nie inaczej jest w przypadku klubów fitness, które w ostatnich latach święcą triumfy. To już nie tylko małe osiedlowe firmy, ale całe prężnie sieci i przedsiębiorstwa, które tworzą niemalże społeczności ludzi, którzy do nich należą.

Jak stworzyć dochodowy klub fitness?

Zanim podejmie się decyzję o otwarciu klubu fitness trzeba przemyśleć kilka kwestii. Niektóre z sieci planują przejście na model franczyzowy. Łukasz Gądek, członek zarządu CityFit, przyznał w jednym z wywiadów, że w drugiej połowie 2020 roku planują wdrożenie tego modelu współpracy. Zdecydowana większość siłowni to jednak jednoosobowe działalności gospodarcze, w których powinno się pamiętać o kilku istotnych aspektach.

Lokalizacja

Im mniejsza konkurencja, tym lepiej. Im większa nisza, tym większe prawdopodobieństwo zysku. Początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że idealnym punktem będzie stworzenie klubu w centrum miasta. Owszem, na pewno ten ruch zwiększy potencjał dotarcia do klientów, ale również znacznie pomnoży koszta. Równie efektywną, stałą klientelę zyskać można na przykład w punktach osiedlowych.

Podstawą wyboru powinien być dokładny wywiad środowiskowy, zlecenie analizy konkurencji w okolicy i tego, jakie zyski chce się osiągnąć przy danych kosztach lokalizacji.

Planujesz założyć własną siłownię, ale zastanawiasz się, od czego zacząć? Pytanie jak stworzyć dochodowy klub fitness spędza ci sen z powiek? Sprawdź kilka podstawowych kwestii, o których powinieneś pamiętać.

Lokal

Nie musi być wielki, ale przede wszystkim powinien być funkcjonalny. Sala ze sprzętem, jedna, dwie na dedykowane zajęcia, a także przestrzeń sanitarna i szatnie – to minimum, które powinien posiadać klub fitness. Nie można także zapomnieć o estetycznej recepcji. Również ładny widok za oknem będzie zachętą dla każdego ćwiczącego.

Sprzęt

To absolutna podstawa. Klient nie będzie przychodził do lokalu, jeśli ten nie będzie odpowiednio wyposażony. Przed zakupem czegokolwiek warto przekalkulować ile docelowo chcielibyśmy w jednym momencie mieć klientów. W lokalu każdy powinien mieć miejsce dla siebie i możliwość skorzystania ze sprzętu, który go interesuje.

Co powinno się zakupić? Orbitreki, sztangi, atlasy, rowerki, hantle, maty, piłki, sprzęt do crossfit, gumy, wiosła – to podstawy. Im większa różnorodność, tym większe zadowolenie klientów.

Obsługa

Profesjonalna obsługa to nie tylko recepcja, ale także trenerzy personalni, którzy pomagają ćwiczącym na sali. Warto jest postawić na takich z doświadczeniem i renomą, związać się z nimi na stałe – na pewno będą przyciągać do siłowni kolejnych klientów. Na ich osobowości i wiedzy warto również oprzeć komunikację w social mediach, która w dzisiejszych czasach jest kluczowa.

Więcej porad na temat założenia klubu fitness usłyszysz na FIWE Fitness Trade Show. Zarejestruj się już dziś!

Sprawdź nas także na Facebooku!

FIWE Fitness Trade Show

ZOBACZ RÓWNIEŻ:

Największe treningowe mity – jak ćwiczyć, by nie tracić czasu?

FIWE Fitness Trade Show

Fiwe 2020
18 - 20.09.2020 r.
Warszawa
expo XXI

do targów pozostało: